bijna de klok rond - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Knapen - WaarBenJij.nu bijna de klok rond - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Knapen - WaarBenJij.nu

bijna de klok rond

Door: renate Knapen

Blijf op de hoogte en volg Renate

02 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Poeh poeh de hitte die je tegenmoet komt zodra je het vliegtuig uitstapt was erger als ik had verwacht. Het was een beetje regen achtig weer waardoor t al snel grauw en koud leek. Dit bleek dus juist helemaal t omgekeerde te zijn.

Inmiddels zijn we al een tijdje aangekomen in Suriname. We werden door een kennis van Wim opgehaald op het vliegveld om ons naar het hotel te brengen in paramaribo. Tijdens deze rit konden we de omgeving goed bekijken en vertelde de chauffeur enthousiast over suriname. De huizen zien er heel anders uit als hier. Alle gebouwen zijn heel erg open en veel mensen zitten buiten rond het huis of op straat. Ook is er heel veel dicht begroeide groene natuur te zien.

Eenmaal aangekomen bij het hotel hadde we een kwartiertje om in te checken en om te kleden want we werden namelijk alweer op gehaald om mee uit eten te gaan. Onderweg vertelde wim dat er nog vier andere mannen mee gingen tijdens het uit eten. Deze manne gaan in hun vrije tijd een school in het binnenland van suriname restaureren. Hierover hebben ze tijdens het eten verteld.

We hebben heel lekker kunnen eten maar omdat dit al onze 3de warme maaltijd was (2 in het vliegtuig) kregen we er niet veel van op.

Na het eten zijn we terug gegaan naar het hotel. Want na 9 uur vliegen en 6 uur overige reistijd en nog is 4 uur wachten en uit eten waren we toch wel echt doodop. Dus nu toch maar gaan slapen ( Nederlandse tijd 3:30

• 03 Februari 2014 - 22:56

Brigitte Snoek:

Fawaka Meisjes,
    Goed om te lezen, enjoyyyyy jullie verblijf in Paramaribo.
    Niet teveel shoppen hoor!!!
    Groet Brigitte