19-02-2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Knapen - WaarBenJij.nu 19-02-2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Knapen - WaarBenJij.nu

19-02-2014

Blijf op de hoogte en volg Renate

21 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Deze stagedag was echt top. Ik heb vandaag mee gelopen met de wond verzorging. Ik vond dit zelf heel interresant om te zien. De wonden die ik hier zie zijn heftiger dan de meeste wonden die ik in nederland heb gezien. Bijvoorbeeld een vrouw heeft een decubitus wond met tunnel van ongeveer 10 cm diep 20 cm breed. Ook zie ik heel veel Diabeten met voetwonden. Hier halen de verpleegkundige zelf necrotisch weefsel uit de wonden. Terwijl dit in Nederland echt strikt verboden is. Ik heb zelf aangegeven dat ik ook niet van plan ben om dat hier te gaan doen. Na wat navraag kwam ik erachter dat ze dit officieel ook niet mogen maar dit wel doen. Wat ook geld voor het prikken van een infuus. In nederland worden we hiervoor opgeleid en mogen we het uiteindelijk ook uitvoeren in de praktijk. Maar hier hebben ze het niet op de opleiding gehad en mogen ze het officieel ook niet doen, maar het word toch gedaan.
Na stage kwamen we thuis en zaten we zonder stroom en zonder water. Toen de huiseigenaar kwam (om toevallig het contract te ondertekenen en de borg te ontvangen) hebben we dit meteen gezegt, Hij heeft dit toen ook meteen even opgelost. Soms krijgen we het zelf ook opgelost. Voorbeeldsituatie: Anne staat de douche en het water doet het weer in een keer niet meer. Anne roept vanuit de douche naar een van ons. Wij zetten dan de kraan op het aanrecht aan en vervolgens begint de douche ook weer te werken. Dus het is nog wel een beetje inproviseren. We weten inmiddels ook hoe we met de stoppen van de stroom om moeten gaan, maar dit kunnen we natuurlijk alleen oplossen als de stroom niet in heel de wijk is uitgevallen (wat nogal is gebeurt).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Renate

-

Actief sinds 20 Jan. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 7126

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 08 Juni 2014

Buitenlandse stage

Landen bezocht: