03-02-2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Knapen - WaarBenJij.nu 03-02-2014 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Renate Knapen - WaarBenJij.nu

03-02-2014

Blijf op de hoogte en volg Renate

03 Februari 2014 | Suriname, Paramaribo

Vanochtend zijn we om half 11 opgehaald door Wim. Hij had voor vandaag een tripje gepland. Eerst gingen we de 4 mannen, waar we gisteren ook mee hebben gegeten, ophalen. Ook zij gingen mee vandaag. We begonnen met een boottocht over de Surinaamse rivier. We zijn onder andere langs de haven van Paramaribo gevaren maar we zijn ook nog bij de grote brug van Paramaribo geweest waar een groot gekantelt schip (wat er al 75 jaar lag) was gezonken. (zie foto’s van het schip).

Na dit tochtje zijn we met z'n alle op een terrasje wat gaan drinken. Wat opvalt is dat je op veel plaatsen vrolijke muziek hoort en dat de mensen eigenlijk altijd buiten zitten. Het komt allemaal erg vrolijk over. Het is erg warm en klam buiten. Af en toe hebben we last van een regenbui. Het tropische gevoel kreeg je hier wel door.
Na het terassen hebben we een klein stukje door Paramaribo gelopen. Waarbij we merkten dat er heel veel verschil zit tussen de huizen. Er staan super mooie/grote huizen en daarnaast staat dan weer een spookhuis dat op instorten staat.
Uiteindelijk zijn we doorgereden naar een buitenwijk van Paramaribo. Hier hebben we eerst een hapje gegeten. Het eten hier is erg goedkoop. Voor een maaltijd (die ik niet eens op krijg) betaal je omgerekend ongeveer 3 euro. Het eten hier is erg lekker (zolang je maar oppast met de sambal en de pepers). Ik heb zelf een beetje moeite met het vlees omdat de botten hier nergens uitgehaald worden. Dus voorlopig kies ik ervoor om even geen vlees te bestellen, omdat ik het toch niet opeet.

Na het eten zijn we weer in een bootje gestapt om dolfijnen te gaan spotte. Dit was wel een beetje een faal want we hebben geen een dolfijn gezien, haha. We hebben wel ongeveer 2 uur rond gevaren en kunnen genieten van de mooie natuur. Aan het einde van het tochtje kwamen we terrecht in een regenbui en was het wel even fris. Maar eenmaal terug op land zijn we naar 'T Vat gereden (Dit is een restaurant waar vooral heel veel Nederlanders heen gaan het ligt midden in Paramaribo) waar we wat hebben gegeten en gedronken. Het was erg gezellig met z'n alle.
Na het eten heeft Wim ons bij het hotel afgezet en hebben we afscheid genomen van de 4 mannen. Zij verlaten Paramaribo 03-02-2014 om naar het binnenland te reizen.
We hebben hadden s’ avonds nog met z’n drieën wat gedronken op het appartement en zijn toen toch maar gaan slapen.